| cfgutie |
 |
June 11 2004 15:09 PM (Read 11370 times) |
|
|
|
Status: offline
Registered: 11/18/03
|
Hej! har någon installerat bittorrent från ports? Hur får jag igång det, finns det någon bra lathund?
Ny i freeBSD världen.
|
| |
|
|
| Nixx |
 |
June 11 2004 15:43 PM |
|
|

Admin
 Status: online
Registered: 03/10/02
|
Jag kör py-bittorrent från ports. Tycker det fungerar alldeles utmärkt. Lathund behövs inte: cd /usr/ports/net/py-bittorrent make install clean
Det följer med lite olika interface till programmet. Jag föredrar att starta det med: btdownloadcurses filnamnet.torrent
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." - Benjamin Franklin
|
| |
|
|
| Anonymous: DiiZzY |
 |
June 12 2004 10:21 AM |
|
|
|
|
Azureus borde annars vara lite trevligare i FreeBSD. http://azureus.sourceforge.net/ //Danne
|
| |
|
|
| jonasn |
 |
July 07 2004 11:47 AM |
|
|

Newbie
Registered: 06/09/04
|
Jag kör med ctorrent (ports/net/ctorrent) vilket är en utmärkt lightweight-klient. Sen kör du bara med ctorrent fil.torrent
|
| |
|
|
| manlix |
 |
July 07 2004 13:47 PM |
|
|

Newbie
Registered: 04/11/02
|
Jupp, ctorrent är trevligt.
|
| |
|
|
| kalle99 |
 |
May 14 2010 11:56 AM |
|
|
|
Registered: 04/19/07
|
Vill man snabbt "be up and running" med sina torrenter kan man köra :
sysinstall Do-post installation : packages : net-p2p och välja att installera torrentklienten SharkTorrent (0.1.8.4).
Sedan är det bara att öppna en terminal och skriva sharktorrent. (med små bokstäver)
Du är i gång med GUI och allt. Enklare kan det inte bli.
Programmet är helt OK även om det inte är HELT obuggigt. En bugg jag upptäckt är att om man typ har laddat klart ett program och högerklickar på torrentfilen i fråga och väljer att ta bort den med remove så kan ibland hela torrentprogrammet stängas ned. För mig räcker det att veta detta så raderar jag alla gamla torrenter då jag likväl tänkt stänga ned datorn eller SharkTorrent.
Annars är jag nöjd med denna torrentklient.
Unix administration Survivel guide
http://www.washington.edu/R870/
|
| |
|
|